Att inte känna sig tillräcklig

 
 
Jag hatar verkligen känslan av att inte känna mig tillräcklig. Att känna att man endra måste vara någon annan för att få vara med eller att man är andra eller till och med fjärde handsval. Att känna att om jag gör en viss grej kommer dom inte vilja va med mig, eller att dom kommer prata skit bakom ryggen på mig och sedan låtsas som att allt är bra. Jag orkar inte känna mig otillräcklig, känna att jag måste vara på ett visst sätt för att ha vänner. Fast om dom inte accepterar mig som den jag är, vad är dom då för vänner? Jag vet att det är då man ska sluta va med dom och börja träffa andra som faktiskt accepterar en, men det är inte så jävla enkelt! Att sluta va men någon man hängt efter i cirka 3 år och sedan bara sluta va med den personen, börja leta efter nya, nej det är inte enkelt. 
 
Man kan känna sig otillräcklig på många olika sätt, för andra männsikor, i skolan eller vad som helst. Jag känner mig otillräcklig i allt. Känns som att jag inte kan något, känns som jag gör mina föräldrar besvikna, men hur vänder jag på det hela? Önskar att man skulle få gå tillbaka i tiden, fixa alla misstag och göra dom på rätt sätt. 
 
Detta skriver jag inte för att få uppmärksamhet. Jag vill bara ha någonstans och någon att få berätta för och bara få släppa ut känslorna. Och jag vet även att det finns många fler som jag som inte heller känner sig tillräckliga.
Hoppas ni har en bra kväll! Puss&Kram

Kommentarer:

1 Camiz:

skriven

Fin blogg! :)

Kommentera här: