Tips till er med sköra naglar.

 
Tänkte tipsa om detta set från Mavala, det stärker naglarna med hjälp av fiber så att dom inte ska gå sönder så lätt. Setet är verkligen en lifesaver för naglarna.
 
Mina naglar spricker på sidorna och fortsätter spricka in i nageln vilket gör så sjukt ont. Nu under hösten har jag faktiskt klarat det utan att dom spruckigt. Men i förrgår sprack min tummnagel igen och då hade jag på detta. Eftersom sprickan var så pass liten när jag la på lacket så har den inte spruckigt längre in. Så nu ska jag fortsätta med detta tills naglen växt ut igen. 
 
Lacket är bra för de som har samma problem som jag eftersom det "håller ihop" nageln och för dom som har andra problem som sköra naglar och så vidare.
 
Så har du problem tycker jag att du ska prova. Du kommer inte se resultat direkt men ge det tid så kommer du ha starka fina naglar igen. Du kan även ha vanligt lack över så det är ett plus. Så säg att du målar naglarna på söndag och om du inte har en spricka i nageln behöver du inte lacka på nytt tills nästa söndag. 
 
Och handkräm är också väldig bra för naglarna och nagelbanden. (därför min handkräm är med på bild)
 
Hoppas detta var till hjälp! P&K

Kommentarer:

1 ebba:

skriven

så bra!
svar: tack så jättemycket :D den kommer ifrån bikbok!
kramis <3

2 Sanna:

skriven

Jättebra tips!

3 Malin Lindgren:

skriven

Kanske absolut bör testa detta då mina naglar blir sköra under vintern.
Dock har jag faktiskt börjat klippa ner mina naglar då det underlättar när jag gymmar så mycket, hade riktigt långa och fina förr! :)

Kommentera här: